Lieve Charlie, tot altijd.

Tot vanavond.

Je zei het alsof je het meende. Alsof je het geloofde.

Wat zou ik nu graag diegene zijn die kan geloven. Wat zou ik mezelf graag vertellen dat je hier straks door de deur wandelt, enthousiast vertellend over je dag.

Tot vanavond.

Misschien hoor ik je stem wel wanneer ik tegen wil en dank in slaap val vannacht. Ik ben moe, zo moe. Ik ben nog nooit zo moe geweest. En toch wil ik allesbehalve slapen. Wat als ik morgenvroeg wakker word, en ik vandaag vergeten ben. Wat als ik liefdevol naar je zoek tussen de lakens, voor ik me herinner dat je er niet meer bent. Die seconden, die hoopvolle seconden. Ik verlang ernaar en verafschuw ze. Omdat ik weet dat de ontnuchtering me harder zal treffen dan nu. Nu geloof ik nog steeds in je woorden.

Tot vanavond.
Lieve Charlie, tot altijd.

—————

#jesuischarlie

Leave a Reply

