Kleine meisjes.

Kleine meisjes worden groot. Hun harten worden nog groter. Achter de begeerte die hun lichaam siert, schuilt die ene, prangende vraag: hou je van me. Het is een wanhopige schreeuw, of een hoopvolle fluistering. Maar de vraag blijft hetzelfde, het antwoord even gevreesd.

Ben ik wel goed genoeg?

Grote meisjes worden klein. Hun angsten nog groter. De wereld vraagt om duizenden gezichten. De blikken vragen om miljoenen lichamen. Ben ik wel goed genoeg? M’n binnenste schreeuwt terwijl mijn buitenste fluistert.

Hou je van me?

Ik ben klein en groot tegelijk. Laat me huilen, dan breng jij me wel weer aan het lachen. Noem me niet mooi of bijzonder, maar ga gewoon nooit meer weg. Laat me de vragen vergeten. Laat het duidelijk zijn. Want kleine jongens worden ook groot, net als wij.

—————–

 X

Leave a Reply

