Het wachten.

tumblr_lhsmxvdHxU1qdbhv8o1_400_large

 

Het wachten op niets. Het deed me niets. Er schuilt een zachtheid in eenzaamheid, omdat je weet dat het je niet zal verrassen. Het overvalt je niet, maar nestelt zich onlosmakelijk naast je neer, als een trouwe vriend. Het voelde goed. Niet de pijn. Maar het feit dat ik iets voelde.

 

Het wachten op hem. Het brak m’n hart. De nacht omarmen zonder het licht in zijn ogen. Ik staarde vaak door het raam en smeekte de sterren om hem naar me toe te leiden. Maar hij was niet het soort man dat ooit opkeek naar de hemel. Hij was te vertrouwd geraakt met de goot.

 

Het wachten op jou.  Het is een poëtische stilte. Ik hoef geen woorden te zoeken om je te lokken, het gemis brengt je steeds weer in mijn armen. Het is mooi, net als jou, het wachten. Omdat ik weet dat jij mijn toekomst bent.

———–

-x-

One thought on “Het wachten.

Leave a Reply

