Een stad vol stiltes.

city

In een stad vol stiltes is het nooit moeilijk om jou te vinden.

Ik hoor het geluid van de bus die me passeert, maar de ruwe lippen van de chauffeur blijven gesloten. De automatische dank u en tot ziens aan de kassa vertelt me niets over hoe het blonde meisje die me het tasje aanreikt, zich eigenlijk voelt. Op een terrasje vertelt een koppel vriendinnen over die ene gevaarlijke jongen die ik niet ken. Ik wandel hen voorbij met een voorzichtige pas, terwijl ze mij niet eens zien.

De stad is in al haar lawaaierigheid verdomd stil.

Maar dan hoor ik jou.

Een lach zo vol heerlijke verhalen, een lach die me alles vertelt. Ik ontwaak uit de illusie dat ik me niet alleen voel. Zoveel mensen om me heen maar niemand om mee te delen. Maar jij. Daar ben jij. Je neemt me in je armen, snel en onbezonnen borstel je die eenzaamheid van me af.

Een zachte speling om je lippen, de smaak van liefde op je tong.

Ik zie jou, ik voel jou, ik hou van jou.

In een wereld vol stiltes zal mijn hart me telkens redden, met haar eindeloze en luidruchtige sprongen en gefladder. In een wereld vol jou ben ik nooit alleen.

————-

For my Dutch/Flemish readers…

Mijn lieve nederlandstalige lezers…deze is voor jullie.

Froe ♥

2 thoughts on “Een stad vol stiltes.

Leave a Reply

